Готуємось до серпневих конференцій 2016


Шановні колеги!

     Вийшла з друку програма "Дитина", створена науковцями Київського університету імені Бориса Грінченка.
     Методичний комплект освітня програма для дітей від 2 до 7 років "Дитина" та методичні рекомендації до Освітньої програми розроблені відповідно до Базового компонента дошкільної освіти.
     Зміст освітньої програми з дітьми структурований за принципом інваріантності та варіативності. Він дає змогу відійти від традиційної системи занять, оскільки уможливлює інтеграцію різних видів діяльності.
     Програму рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист МОН України № 1 / 11 - 16163 від 09.11.2015 р.).


Кафедра дошкільної та початкової освіти (завідувач Н.В.Тарапака) рекомендує при проведенні секцій завідуючих та вихователів ДНЗ надати перевагу новим освітнім пріоритетам дошкільної освіти в умовах реалізації Державного стандарту дошкільної освіти.

Радимо акцентувати увагу на таких питаннях:
  • Соціальна та фінансова освіта дошкільників як складова загальнолюдської культури.
  • Розвиток пізнавальної сфери дитини шляхом художньо-творчої ігрової діяльності.
  • Національно-патріотичне виховання дошкільників в умовах сучасності.
Нижче подаємо орієнтовні плани семінарів, круглих столів та окреслюємо коло проблемних запитань, які можна розкрити в рамках серпневих конференцій.


Соціальна та фінансова освіта дошкільників 
як складова загальнолюдської культури.
1. Формування економічної свідомості дошкільників засобами казки та гри.
2. Мета і зміст економічного виховання у дошкільному віці: підрахунки, реклама, продукти праці, планування та бюджет.
3. Здійснення економічного виховання дошкільників шляхом предметно-операційної та трудової діяльності.
Національно-патріотичне виховання дошкільників в умовах сучасності

1.  Зміст управлінської діяльності ДНЗ у забезпеченні національно-патріотичного виховання дошкільників.
2.  Спрямування діяльності педагогів дошкільної освіти в світлі формування національної свідомості.
3.  Формування ціннісного ставлення дошкільників засобами мовленнєвої діяльності.
4.  Упровадження гуманістичних та патріотичних ідей Василя Сухомлинського, Софії Русової, Григорія Ващенка, Марійки Підгірянки шляхом створення динамічного інтегрованого освітнього простору.


Розвиток пізнавальної сфери дитини шляхом
художньо-творчої ігрової діяльності

1.  Створення розвивального середовища у вигляді маркерів простору для організації режисерських ігор: соціоігрова технологія, драмогерменевтика.
2.  Формування світогляду дошкільників засобами художнього слова в інтегрованому просторі ДНЗ.
3.  Складові розвитку  творчості в дошкільному віці: спілкування, міркування, фантазія та уява.

 Під час висвітлення даних питань радимо опрацювати наступнулітературу та нормативну документацію:
1. Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді. Електронний ресурс: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/47154/
Електронний ресурс:http://mon.gov.ua/activity/education/doshkilna/programy.html
3. Світ дитинства: комплексна освітня програм для дошкільних навчальних закладів / упоряд.: О.М.Байєр, Л.В.Батліна, А.М.Богуш та ін..; наук.керівник акад.А.М.Богуш; за заг.ред.Л.В.Батліної. – Тернопіль: Мандрівець, 2015. – 200с.
4. Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»/ О.І.Білан, Л.М.Возна, О.Л.Максименко та ін.. – Тернопіль: Мандрівець, 2012. – 264с.
5. Програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» (нова редакція). У 2ч.від трьох до шести років / Аксьонова О.П., Аніщук А.М., Артемова Л.В. [та ін.]; наук.кер.О.Л.Кононко. – Київ: ТОВ «МЦФЕР-Укоаїна», 2014. – 452с.
6. Дитина: Освітня програма для дітей від двох до семи років/ наук.кер.проекту В.О.Огнев’юк; авт..кол.: Г.В.Бєлєнька, О.Л.Богініч, Н.І.Богданець-Білоскаленко [та ін.]; наук.ред.: Г.В.Бєлєнька, М.А.Машовець; Мін.осв. і науки України, Київ.ун-т ім.Б.Грінченка. – К.: Київ.ун-т ім.Б.Грінченка, 2016. – 304с.
7. Сулімова С. Соціально-фінансова освіта: успішний досвід/ С.Сулімова, Н.Сикиринська// Дошкільне виховання. – 2016. - №4. – С.9-11. 
8. Перелік навчальних видань, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році (Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 13.08.2015 №1/9-387)

Комментариев нет:

Отправить комментарий